חזק בהבטחות, חלש במלחמות

    גואל ועקנין 1 Comment on חזק בהבטחות, חלש במלחמות
    13:00
    10.05.24
    אבי יעקב No Comments on המונים במסע הלויית מרן האדמו"ר מביאלה זצוק"ל • שידור חי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך הקמפיין שלו לראשות הממשלה בשנת 2009 צולם נתניהו כשהוא עומד בכניסה לאשקלון בעוד יום של ירי רקטות ושם הוא אומר כי לא יתכן מצב בו ירי רקטות לעבר יישובי הדרום עובר בשקט ועל ישראל מוטל למוטט את שלטון החמאס בעזה.

    נתניהו גם האשים אז את ציפי לבני שהיא עצרה את צה"ל מלהשלים את המשימה ושהוא מצהיר כי הוא לא יעצור את צה"ל וכי הוא ימשיך עד שימוטט את שלטון החמאס ויחזיר את השקט לאשקלון, אשדוד ולשאר יישובי הדרום. מסתבר שבניגוד לתדמית של נתניהו מהעבר, בפעם הזו הרבה אנשים קנו את הרטוריקה של האיש והאמינו לו שזה מה שהוא יעשה אם יפלו טילים במשמרת שלו ואכן נתניהו נבחר לראשות הממשלה.

    בקיצור, לנתניהו היו כמה התחייבויות ברורות באותו סרטון ואופס, הגענו לזמן שבו צריך לפרוע את השטרות אז בואו ונעשה את זה ביחד רק כדי לראות במה הוא עמד ואת מה הוא פשוט חיפף.

    ההתחייבות הראשונה היתה למוטט את שלטון החמאס. נראה שדי לנו אם רק נראה את הצילומים מעזה ואת חגיגות השמחה שם מעל כל גג שעוד נשאר כדי להבין ולו במעט את כוחו של החמאס ואת האהדה הקיימת כלפיו ברחוב העזתי למרות כל מה שתושבי עזה סובלים בגללם. או במילים אחרות לכו ספרו לאבו מאזן שביבי מוטט את החמאס וכיום הוא הראיס הבלתי מעורער, רק תשתדלו לא לספר לו את זה כשהוא עסוק באכילה או בשתיה כי מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים שיפא בעזה כבר לא ממש מתפקדת.

    ההתחייבות השניה היתה להחזיר את השקט לישובי הדרום. לא הייתי הולך לספר לאיציק משדרות – שלאחרונה הוא ומשפחתו נעים ונדים בארץ מפחד הטילים – שחזר השקט רק כדי שלא תשמע שדרות וישמעו תושבי הדרום את רעמי צחוקו המתגלגל בעקבות הבדיחה הבלתי מוצלחת הזו.

    אפרופו ההתחייבות שלא לעצור את צה"ל, את זה צריך לספר לחברי הכנסת הערבים שצוחקים כל הדרך לסעודת סיום הרמדאן מידי יום ופשוט נהנים לגלגל בדיחות על חשבון הממשלה הציונית שחוץ מברברת ודמגוגיה פשוט לא עושה כלום.

    נתניהו כמו נתניהו היה ונשאר כלאם פאדי.

    ***

    אז בסוף קפץ לנתניהו הביבי והוא החליט שאת דני דנון הוא מפטר מתפקיד סגן שר הבטחון בכל מחיר בגלל התבטאויות שלו כנגדו בעבר ובהווה. זה לא סוד שלדנון יש בטן מלאה על נתניהו ועל דרך התנהלותו המדינית שנוגדת את דרכו של הליכוד מאז ומעולם. מבחינת דנון, ביבי למעשה מאמץ את אג'נדת השמאל הישראלי ובוגד בעקרונות הליכוד מאז ומעולם.

    לנתניהו לא היתה באמת ברירה וכשדנון הגדיש את הסאה וביקר מעל כל במה אפשרית את נתניהו על התנהלותו בכל הקשור ללחימה בעזה, דבר שאפילו האופוזיציה לא עושה, הוא החליט שהוא מדיח אותו מתפקידו. לא ניתן לדעת כעת מה תהיינה ההשלכות של פיטורין אלו על נתניהו אם בכלל ויתכן מאוד שאולי זו תחילת הדרך של נתניהו להיפרד מהליכוד ולבניית פלטפורמה פוליטית חדשה כפי שעשה שרון אבל דבר אחד כבר ברור, נתניהו מעביר מסר לכל המורדים מבית שמחד יושבים על תפקידים שסידר להם אבל מאידך מבקרים אותו בלי סוף ומוסיפים לו על כאב הראש שיש לו גם בלעדיהם משותפיו לשולחן הממשלה

    ***

    תופעת קבוצות הוואטסאפ החרדיות כבר מוכרת וגם המפגשים אותם עורכים חברי הקבוצה מעת לעת זה גם משהו לא חדש. השבוע השתתפתי במפגש כזה של קבוצה שנקראת 'סיעור מוחות' שמאוכלסת במגוון מעניין של אנשים מכל תחומי החיים במפגש התארח ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה שישב במשך יותר משעה ובאופן בלתי אמצעי ענה בחן ובכישרון רב על מגוון רחב של שאלות – גם הקשות שבהן – שהופנו אליו מחברי הקבוצה. תופעה מעניינת שאני מאמין שהאפקטיביות שלה עוד תיבדק על ידי מומחים לתקשורת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תגיד, מה, אתה אהבל???
      אולי תחכה עוד כמה ימים ותראה האם הוא עושה צחוק או שהוא משתדל בכל יכלתו לפרוע את התחיבותו?
      לא הבנתי את הקטע , אתה כתב פוליטי? אול תחכה עד שביבי יסיים את הביס בפה ואז תתקוף אותו אם הוא לא יצליח לבלוע? הוא עכשיו באמצע פעולה וברור שהוא לא התכוון שיותר לא יהיו טילים בעזה הרי כולנו ראינ את הסרטונים שלוקח בדיוק עשרים דקות לייצר טיל אז זה ברור שכל המטרה היא שהם לא יעזו לחשוב לירות טיל לישראל ובשביל מטרה זו יש עכשיו מבצע אז מה אתה תוקף אותו באמצע חכה בסבלנות כמו כולנו!